Našim cílem je pro děti vytvořit připravené a podnětné prostředí, které jim pomůže rozvinout jejich potenciál. Děti vedeme k samostatnosti a snažíme se pro ně být spíše průvodcem než učitelem, a nasměrovat je na tu správnou cestu. Snažíme se také o jejich rozvoj dovedností, a to vše v souladu s mezinárodně uznávanou metodou Montessori.
Naše vlastní výchovné postupy a standardy vycházející z principů Montessori pedagogiky provádí zkušení lektoři a bez přítomnosti rodičů. Dětská skupina První krok se zaměřuje na děti od 1 do 3 let. Maximální kapacita je 6 dětí na 1 lektorku - ve třídě tedy bývají převážně dvě lektorky. V každé třídě jsou celkem tři lektorky, se kterými se budete potkávat.
Naše dětská skupina se skládá ze čtyř tříd, které jsou pojmenovány podle bylinek. Tyto bylinky s dětmi také pěstujeme a pečujeme o ně.
Jesle byly pod názvem Maloušci založené Ivanou Procházkovou už v roce 2010, ke změně názvu na První krok dochází v roce 2022. Jde o změnu názvu a loga, způsob vzdělávání děti, personální obsazení ani umístění tříd zůstává stejné – vycházíme z osvědčených standardů a výchovného plánu Maloušků, které mají za sebou více než dvanáctiletou historii vývoje a neustálého zlepšování.
Jak moc je důležité připravené prostředí? Děti díky tomu mohou vše vykonávat samostatně. Pravidelně chodí na nočník či toaletu, sami si chystají i sní svačiny (lektorky pomáhají dětem, které se nezvládají samostatně najíst), učí se samostatně vysvlékat i oblékat, uklízet po sobě apod. Mezi tři hlavní pilíře vývoje dítěte do 3 let patří samostatnost, sebeobsluha a motorický rozvoj a přesně proto u nás v jesličkách provádíme s dětmi každodenní činnosti, které je k tomu všemu velmi baví.
Ve třídách jsou pro děti připraveny montessori pomůcky, kromě těch se zde nachází i spousta dalších praktických činností, které mohou děti vykonávat. Jedná se například o aranžování květin, věšení oblečení či prádla na sušák, rukodělné činnosti nebo třeba velmi oblíbená péče o šneka, který je mazlíčkem každé třídy. Ve třídách se nachází dětská kuchyňka, jídelní stůl a stoly na přípravu jídel. Vše je plně využíváno. Děti si ke svačině i obědu vždy chystají prostírku, misku, lžíci, sklenici, dle potřeby bryndák. Po jídle si po sobě umyjí samostatně misku a uklízí stůl. Zní to naprosto neuvěřitelně, ale věřte nám - krásně to zvládají – přesně podle oblíbeného montessori motta: Pomoz mi, abych to dokázal sám.